Veel gestelde vragen

Je hoeft je niet van te voren aan te melden. Kies een les die je volgen wilt en kom gewoon naar de studio.

Welke stijl bij je past is persoonlijk. Probeer gewoon diverse lessen en ondervind waar jij je het meest prettig bij voelt. Elke les en elke docent is weer anders, dat maakt yoga zo leuk. Tegelijkertijd betekent het dus niet dat als je een les hebt gevolgd dat alle yoga op die manier gaat of dat het altijd zo is. En Banyan Yoga werkt het zo dat je ook met een 1x per week abonnement niet vast zit aan één bepaalde les. Zo kun je bijvoorbeeld de ene week een Hatha les volgen en de ander week een Ashtanga, om maar een voorbeeld te geven. Je kunt ook besluiten meerdere losse lessen te nemen. Kijk ook even op het rooster naar de pepertjes, die geven de fysieke intensiteit van een les weer.

Nee hoor. Je hoeft helemaal niet lenig te zijn om yoga te beoefenen, je wordt vanzelf soepeler als je regelmatig yoga beoefent.

Kies kleding die gemakkelijk zit, waarin je je prettig kunt bewegen en die rekbaar is; (yoga/sport)kleding zonder ritsen en dergelijke. Draag liever geen sieraden en horloges. Je kunt eventueel iets warms meenemen voor de eindontspanning, zoals een trui, sokken of een vest. Er zijn dekens in de studio aanwezig. Vermijd verder het dragen van parfum tijdens de yoga les. Het is niet alleen beter voor je ademhaling, maar ook fijner voor medestudenten. En… yoga doe je op blote voeten!

Vaak is het fijn om je eigen mat mee te nemen. Maar je kunt er ook een van de studio gebruiken. Bolsters, riemen, blokken en dekens zijn in de studio aanwezig. Het is misschien ook lekker om een handdoek mee te nemen voor de wat intensievere lessen, zoals Ashtanga en Vinyasa Yoga. Er wordt hier gezweet! Er is geen mogelijk om te douchen in de studio.

Tijdens de les raden we je het af om te drinken omdat dat het je lichaam afkoelt, en dat is nu juist niet de bedoeling. Natuurlijk verbieden we het je niet, maar als je voordelen van de yoga wilt, drink dan liever niet tijdens de les. Het prettiger voor jezelf om een half uur van tevoren niet te drinken. Na de les kun je beter een half uur tot drie kwartier wachten met eten en drinken om je lichaam en geest volledig tot rust te laten komen.

Het is aan te raden om 2 uur voor je yoga les niet te eten, maar op een lege maag je practice doen is ook niet prettig. Je kunt dan beter iets lichts eten, zoals fruit.

We werken met een drop-in systeem, dus je hoeft je niet van te voren aan te melden of in te schrijven voor een les. Wel is er een maximum (30) aan het aantal deelnemers.

In de studio kun je met PIN of met cash betalen. Voor de abonnementen wordt gebruik gemaakt van automatische incasso.

Respecteer de cyclus van je lichaam. Doe het wat rustiger aan tijdens je menstruatie en vermijd intensieve lessen met omgekeerde houdingen en achterover buigingen. Tijdens de lessen zal ook worden aangegeven welke houdingen je beter even niet kunt doen en welke je daarvoor in de plaats wel kunt doen. In principe zeggen wij dat je de eerste 3 dagen van je cyclus beter geen practice kunt doen.

Stilte bevordert innerlijke rust. Schakel daarom alsjeblieft altijd je telefoon uit in de studio en probeer zachtjes te zijn voor en na de yoga les. Om ervoor te zorgen dat elke les in rust en stilte kan beginnen, willen we je vragen om 10 minuten voor de les aanwezig te zijn.

De meeste lessen zijn niet geschikt tijdens de zwangerschap. Het is beter om dan te kiezen voor de zwangerschapsyoga lessen (bij voldoende aanmeldingen zal deze les worden ingeroosterd).

De meeste lessen zijn geschikt voor beginners. En je moet ergens beginnen. De docenten kunnen eventueel opties geven als een houding lastiger blijkt.

Dat hangt van de aard van de blessure af. Informeer de docent hierover, maar consulteer ook altijd even je huisarts of specialist. Indien je al lid bent dan is het mogelijk om het abonnement stil te zetten tijdens een blessure. Dit moet wel vooraf per email doorgegeven worden. Achteraf is dat niet meer mogelijk!

Tijdens de meeste lessen worden meerdere opties geboden, waardoor de lessen ook zeker geschikt zijn voor mensen met meer ervaring. Kijk ook even op het rooster naar de pepertjes, die geven de fysieke intensiteit van een les weer.

Al onze docenten zijn gediplomeerd.

Hoe vaker je yoga doet, hoe groter het resultaat. Maar 1 x per week kan al bijdragen aan een betere fysieke en geestelijke gezondheid. Uit onderzoek is gebleken dat je bij minimaal 3x per week yoga het meest optimale resultaat bereikt. Meestal is na 2 maanden al verschil te merken met daarvoor.

Nee, je kunt komen wanneer jij dat wilt. Van te voren aanmelden voor een les hoeft ook niet.

Je kunt op ieder gewenst moment instromen.

Bij onbeperkt yoga, mag je zelf weten wanneer en hoe vaak je wilt komen.

De betaling van de abonnementen verloopt via een machtiging. Voor proeflessen en losse lessen kan worden gepind.

Wij hanteren een opzegtermijn van 30 dagen. Opzeggen is alleen mogelijk  via de email. Let op: bij een opzegging dient de klant altijd een bewijs te verkrijgen. Indien je niet binnen een week een antwoord krijgt, dan is de email niet goed aangekomen. Je dient dit zelf in de gaten te houden!

Nee, dat is helaas niet mogelijk. Tevens wordt er ook geen geld teruggeven indien men de voorwaarden niet heeft begrepen of schendt.

Onthoud dat het jouw practice is en jouw lichaam. Wees bewust van je eigen kunnen en heb geduld. Probeer de balans te vinden tussen je ambitie en je enthousiasme. Wees lief voor jezelf! Luister naar je lichaam en ken en accepteer je grenzen.

Staat je vraag er niet bij? Laat het ons weten via ons contactformulier.